И лон Мъск може и да не иска да изпуска ръководния пост в Tesla („докато умра“, каза той), но бордът може да си оформи различно мнение, ако продажбите продължат да падат, както досега.
Изпълнителният директор призна наскоро, че продажбите в Европа са проблематични и сега идва поредното доказателства. Но по-сериозният проблем е, че ситуацията на континента се влошава, а не се подобрява, както се надяваха мнозина, отчитайки факта, че обновеният Model Y ще започне да набира скорост. Но не, това не се случва и въпросният Model Y изпадна от Топ 50 по продажби в Европа, показват предварителните данни на Dataforce, споделени с Autonews Europe.
До април продажбите на марката на континента са спаднали с над 38%, от 101 677 бройки миналата година до едва 62 313 тази година. Спадът в продажбите изглежда още по-лош, когато се анализират данните само за април. Продажбите за месеца са паднали от 14 696 до едва 7908. Това е спад от 46,2%.
Спадът при най-популярния автомобил на марката в световен мащаб е над 50%: от 9704 бройки през април миналата година до само 4743 този април, което се равнява на точно 51,1%. От началото на годината продажбите на Model Y в ЕС, Обединеното кралство и страните от ЕАСТ са спаднали с 48,4%. Ох.
Другият ключов играч на Tesla, Model 3, също отбеляза огромен спад. Продажбите му са намалели от 4768 бройки през април 2024 г. до 3094 миналия месец, което е намаление с 35,1%.
Всичко това би било много по-лесно за преглъщане от Tesla, ако продажбите на останалите електромобили също спадаха, но това не е така. Всъщност европейският пазар възприема електрификацията изключително добре тази година, каквито бяха прогнозите през миналата. Продажбите на EV-та са се увеличили с 28%, продажбите на HEV са се увеличили с 16%, а доставките на plug-in хибридни електрически модели (PHEV) са се нараснали с 12%. Междувременно продажбите на чисти бензинови модели са намалели със 7,2%, а на дизеловите с 19%.